nBanner aBanner

scientia_ro

Nimic nu este mai periculos pentru progresul minţii umane

decât să presupunem că părerile noastre ştiinţifice sunt finale,

că nu mai sunt mistere în natură,

că triumfurile noastre s-au terminat şi că nu mai sunt lumi de cucerit.

Humphrey Davy (om de ştiinţă britanic)

Învăţare pentru societatea cunoaşterii

carte

Training for the Knowledge Society

CURRICULUM INTEGRAT, INTER- ŞI TRANSDISCIPLINAR, PENTRU DOMENIILE ŞTIINŢIFIC ŞI UMANIST

Tema 1.     Calatori si calatorii prin Univers

Journeys and Travelers through the Universe

“Micro si macrocosmos”,

“Jurnalul nasterii Universului”,

“Sistemul Solar”,

“Cucerirea spatiului cosmic”,

“Misiuni spatiale”,

“Efectele calatoriei in spatiul cosmic asupra corpului uman”,

“Suntem singuri?”

 “Primul pas pe Luna”,

“Cu ce privim Universul?”,

“Mijloace de transport spre stele”

“Micro and macrocosmos”

“Journal of the Birth of the Universe”,

“The Solar System”,

“The Conquest of Space”,

“Space Missions”,

“The effects of travelling in outer space on the human body”,

“Are we alone?”,

“First big step for humanity”,

“How do we “see” the Universe?”,

“Transportation towards the skies”

Tema 2.    11 martie Japonia 2011 - Paradisul pierdut

Japonia – Ţara Soarelui Răsare.

Distrugerea echilibrului - Paradisul pierdut!

Cutremurele de pământ.

Radioactivitatea. Radioactivitatea naturalã. Radioactivitatea artificialã.

Dezintegrarea alfa, beta şi gama.

Reactorul nuclear.

Bombele nucleare- arme de distrugere în masă.

Experimente nucleare.

Accidente nucleare.

Fukushima 2011.

Efectele radiaţiilor asupra organismului uman.

Detectoare de radiatii.

Tema 3.     Expediţii şi exploratori.

America

Africa

Asia

Europa

Polul Nord

Polul Sud

Australia

Tema 4.     Nevoi şi resurse: utilizare, epuizare, găsire de noi resurse

 Forme de energie

Surse de energie regenerabilă:

- energia solară

- energia eoliană,

- energia geotermală,

- energia valurilor

Energia nucleară

Economia de energie

Utilizarea eficientă a resurselor în vederea supravieţuirii

Tema 5.     Apă, aer, foc, pământ. Călătorii în căutarea celor patru elemente.

Dinamica fluidelor

Fenomene meteo extreme

Vulcani

Atracţia gravitaţională

Traim intr-o lume aflata intr-o permanenta schimbare, in care omul este un pion important al acestor transformari. Problema raportului dintre om si mediul ambiant nu este noua. Ea a aparut o data cu cele dintîi colectivitati omenesti, caci omul cu inteligenta si spiritul creator care îl definesc, nu s-a multumit cu natura asa cum era ea, ci a pornit cu curaj si tenacitate la opera de transformare a ei potrivit nevoilor sale. Multiplicîndu-se neîncetat, specia umana a adaugat peisajului natural privelisti noi. Pentru a intelege universul in care traim astfel incat actiunile noastre sa nu distruga echilibrul acestuia trebuie in primul rand sa avem cunostinte temeinice despre tot ceea ce ne ne inconjoara.

Timelapse - The City Limits from Dominic on Vimeo.

 

 

Site-ul are la baza curriculumul realizat in cadrul Proiectului “Instruire pentru societatea cunoasterii”

 Proiect implementat de Unitatea de Management al Proiectelor cu Finanţare Externă – Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului în parteneriat cu SIVECO ROMÂNIA

şi Universitatea Naţională de Apărare „Carol I”

„Proces educaţional optimizat în viziunea competenţelor societăţii cunoaşterii”

Contract nr: POSDRU/55/1.1/S/25952

http://proiecte.pmu.ro/web/transdisciplinarfse/

 

Site-ul cuprinde informatii preluate de pe www.scientia.ro cu acordul realizatorilor acestui site

 

 

Site realizat de  Felicia Huides

profesor de fizica la Colegiul Tehnic “Costin Nenitescu” din Bucuresti

http://www.nenitescu.ro

 

realizat - 15 august 2010

 

reactualizat - 18 iunie  2014

 

 

Copyright © 2010 - 2014

Website counter