|
Nimic nu este mai periculos pentru progresul minţii umane
decât să presupunem că părerile noastre ştiinţifice sunt finale,
că nu mai sunt mistere în natură,
că triumfurile noastre s-au terminat şi că nu mai sunt lumi de cucerit.
Humphrey Davy (om de ştiinţă britanic)
Învăţare pentru societatea cunoaşterii

Training for the Knowledge Society
CURRICULUM INTEGRAT, INTER- ŞI TRANSDISCIPLINAR, PENTRU DOMENIILE ŞTIINŢIFIC ŞI UMANIST
|
Tema 1. Calatori si calatorii prin Univers
|
Journeys and Travelers through the Universe
|
|
“Micro si macrocosmos”,
“Jurnalul nasterii Universului”,
“Sistemul Solar”,
“Cucerirea spatiului cosmic”,
“Misiuni spatiale”,
“Efectele calatoriei in spatiul cosmic asupra corpului uman”,
“Suntem singuri?”
“Primul pas pe Luna”,
“Cu ce privim Universul?”,
“Mijloace de transport spre stele”
|
“Micro and macrocosmos”
“Journal of the Birth of the Universe”,
“The Solar System”,
“The Conquest of Space”,
“Space Missions”,
“The effects of travelling in outer space on the human body”,
“Are we alone?”,
“First big step for humanity”,
“How do we “see” the Universe?”,
“Transportation towards the skies”
|
|
|
Tema 2. 11 martie Japonia 2011 - Paradisul pierdut
|
|
Japonia – Ţara Soarelui Răsare.
Distrugerea echilibrului - Paradisul pierdut!
Cutremurele de pământ.
Radioactivitatea. Radioactivitatea naturalã. Radioactivitatea artificialã.
Dezintegrarea alfa, beta şi gama.
Reactorul nuclear.
Bombele nucleare- arme de distrugere în masă.
Experimente nucleare.
Accidente nucleare.
Fukushima 2011.
Efectele radiaţiilor asupra organismului uman.
Detectoare de radiatii.
|
|
|
Tema 3. Expediţii şi exploratori.
|
|
America
Africa
Asia
Europa
Polul Nord
Polul Sud
Australia
|
|
|
Tema 4. Nevoi şi resurse: utilizare, epuizare, găsire de noi resurse
|
|
Forme de energie
Surse de energie regenerabilă:
- energia solară
- energia eoliană,
- energia geotermală,
- energia valurilor
Energia nucleară
Economia de energie
Utilizarea eficientă a resurselor în vederea supravieţuirii
|
|
|
Tema 5. Apă, aer, foc, pământ. Călătorii în căutarea celor patru elemente.
|
|
Dinamica fluidelor
Fenomene meteo extreme
Vulcani
Atracţia gravitaţională
|
|
Traim intr-o lume aflata intr-o permanenta schimbare, in care omul este un pion important al acestor transformari. Problema raportului dintre om si mediul ambiant nu este noua. Ea a aparut o data cu cele dintîi colectivitati omenesti, caci omul cu inteligenta si spiritul creator care îl definesc, nu s-a multumit cu natura asa cum era ea, ci a pornit cu curaj si tenacitate la opera de transformare a ei potrivit nevoilor sale. Multiplicîndu-se neîncetat, specia umana a adaugat peisajului natural privelisti noi. Pentru a intelege universul in care traim astfel incat actiunile noastre sa nu distruga echilibrul acestuia trebuie in primul rand sa avem cunostinte temeinice despre tot ceea ce ne ne inconjoara.
Timelapse - The City Limits from Dominic on Vimeo.
Site-ul are la baza curriculumul realizat in cadrul Proiectului “Instruire pentru societatea cunoasterii”
Proiect implementat de Unitatea de Management al Proiectelor cu Finanţare Externă – Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului în parteneriat cu SIVECO ROMÂNIA
şi Universitatea Naţională de Apărare „Carol I”
„Proces educaţional optimizat în viziunea competenţelor societăţii cunoaşterii”
Contract nr: POSDRU/55/1.1/S/25952
http://proiecte.pmu.ro/web/transdisciplinarfse/
Site-ul cuprinde informatii preluate de pe www.scientia.ro cu acordul realizatorilor acestui site
Site realizat de Felicia Huides
profesor de fizica la Colegiul Tehnic “Costin Nenitescu” din Bucuresti
http://www.nenitescu.ro
realizat - 15 august 2010
reactualizat - 18 iunie 2014
|